Vertrekken en haasten – Dag 14, 5 augustus

De dag begon vroeg, het was tijd om naar huis te gaan. We gingen eerst naar het restaurant om te ontbijten. We kregen worstjes, brood, tomaten, kaas en mosterd. Aleksandar en Mirko kwamen ook langs..

Na we wat gegeten hadden, bood de eigenaar van het restaurant ons een lunchpakket aan. Maar dat ging wel even duren, dus gingen we terug naar het WhatsApp Image 2017-08-06 at 22.09.39appartement om onze spullen in de auto te pakken. Het inpakken ging beter dan ik had verwacht. Er hoefde maar een paar koffers op schoot.

Toen we allemaal in de auto’s zaten gingen we tanken en de lunchpakketten ophalen. En daarna begon de reis richting huis. We gingen eerst richting Feketić om daar de snelweg op te gaan. Maar de snelweg was daar afgesloten dus moesten we terug om via Vrbas de snelweg op te gaan. Toen we eenmaal op de snelweg zaten gingen we richting Subotica om daar de snelweg weer af te gaan omdat de wachttijd bij de grensovergang op de snelweg 5 uur was. Nadat we door Subotica gereden hadden kwamen we bij de grensovergang. Daar was de wachttijd gelukkig minder dan een uur.

Toen we over de grens waren stopten we bij een tankstation bij Tompa. Daar aten we onze lunchpakketten op. Het was een soort broodje met de ingrediënten van een pizza met tomaten erop. Na de lunch gingen we weer verder. We kwamen langs verschillende dorpjes en WhatsApp Image 2017-08-06 at 22.09.42één had het thema ‘fietsen met bloemen’.

Aan het begin van het laatste stuk snelweg was een tankstation. Daar hielden we een plaspauze. Na een stuk rijden kwamen we bij het laatste tankstation voor het vliegveld. Daar hadden we getankt, maar de tankmeters gingen niet omhoog. Gelukkig was dit geen probleem bij het inleveren van de auto’s.Toen we de auto’s hadden ingeleverd gingen we de spullen in de goede koffers stoppen. We hadden wat spullen onder elkaar verdeeld zodat het allemaal in de Clio’s pasten. Toen gingen we op zoek naar de goede gate. Er stond al een lange rij voor de balie waar we onze koffers moesten inleveren.

Toen gingen we door de douane heen en kwamen we uit bij de winkeltjes. Na het doorlopen van het eerste winkeltje gingen we wat eten. Maar toen iedereen na de lange rijen wat te eten had bestelt stond er ineens last call. Dus toen moest iedereen snel naar de gate rennen om in te stappen. Gelukkig waren we op tijd in het vliegtuig maar de bagagerekken waren al vol. Het vliegtuig zag er best mooi uit van binnen.

De vlucht verliep normaal en het uitzicht bestond uit wolken, wolken en nog eens wolken. Na een zachte landing kwamen we aan op Schiphol. Ik was er nog nooit eerder geweest. Het vliegveld van Boedapest was niets in vergelijking met Schiphol.

Na onze bagage te hebben opgehaald werden we opgewacht door de mensen die ons naar huis zouden brengen. Een autorit verder was ik weer thuis.

De werkvakantie was afgelopen.

Geschreven door Niels Arensman

WhatsApp Image 2017-08-06 at 22.09.41 WhatsApp Image 2017-08-06 at 22.09.40

Laat commentaar achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *