Halt, Paspoorten graag! – Dag 2, 24 juli

’s Avonds kwam de groep die Boedapest in was geweest heel stilletjes thuis, zoals afgesproken. Helaas was het lawaai nog te hard en werd ook de 2e groep die thuis bleven gewekt. Pas nadat Femke en Lotte hadden gedoucht kan iedereen rustig de nacht in.

’s Ochtends konden wij rustig uitslapen en werden we om beurten wakker vanaf 07:00 tot 10:00 uur. Toen iedereen weer fris en fruitig was opgestaan en had gedoucht, welke 2 standen had, namelijk ijskoud en kokend heet. Na de douche gingen wij Boedapest in om ergens te gaan ontbijten en kwamen we terecht bij een leuk eettentje waar het assortiment varieerden van huisgemaakte limonade, bagels, wafels met ijs , tot pizza wafels welke formidabel waren.

Nadat we hadden ontbeten gingen we onze plannen voor de middag maken en spraken we af om weer 15:30 terug bij het hostel terug te zijn om op het vliegtuig de auto’s op te halen. De groep is in tweeën gesplitst waarvan wij een rondvaart over de Donau bezochten terwijl de andere groep de shopwereld van Boedapest bezocht.

Toen wij de boot afkwamen hebben wij een typisch Hongaars restaurant bezocht waar wij 2 planken met voornamelijk vlees kregen voorgeschoteld. Ook weer hier was fantastische huisgemaakte limonade en proefden we een plaatselijk biertje. Ondertussen kregen we een telefoontje dat de andere groep vertraging had met de service van het restaurant en we besloten wat later terug bij het hostel af te spreken.

Terug bij het hostel vertrokken we naar het vliegtuig met het openbaar vervoer. Eerst met de metro die er iets anders uitzag dan in het moderne Nederland en het voertuig was een typische afschildering van een Oost Europeaanse 70’s metro. Dus handjes binnenboord en uitkijken wanneer de deuren dichtgaan, want het stond niet in de planning om een tripje naar het ziekenhuis te maken voor een geamputeerde hand.

Uiteindelijk aangekomen bij het vliegveld waren wij klaar om de auto’s op te halen en eenmaal aangekomen waren er enige calamiteiten en kwamen wij er achter dat er een probleem was met het limiet dat was ingesteld op de creditcard. Hierdoor werd de wachttijd met 45 minuten verlengt terwijl het limiet met spoed werd verhoogd.

Na veel proppen in de 2 gehuurde Renault Clio’s konden we vertrekken naar Servië, Lex werd opgehaald door dominee Alexander en had een lichte vertraging wat wij hoorden terwijl wij door de grenscontrole en de douane probeerde te komen en evenals Lex een lichte vertraging opliepen. Door regen, donder en bliksem reden we naar Vrbas toen de 1e auto flink in de stress schoot vanwege een gesloten afslag maar alles kwam goed toen we de volgende afslag hadden genomen.

Eenmaal veilig aangekomen in Vrbas kwamen we onze oude bekenden Alexander en Mirko weer tegen samen met Lex. Toen hebben we gezamenlijk nog gegeten en ons paleis in Vrbas verkent, we zijn onze spullen over de kamers verdeeld en was iedereen snel onder de wol gegeaan.

Quotes van de dag:

• Waarom ga je hardlopen Niels?
  • Maar tien keer is meer dan twee keer zo groot!

Dag 2 foto 1 Dag 2 foto 2 Stukje Marijn

Geschreven door Marijn

Laat commentaar achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *